25 Kasım 2007 Pazar

El Ele, Beyin Beyine




EL ELE, BEYİN BEYİNE


“Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim” cümlesi ne kadar net kurulmuş. Netliği tüm beyinlerde yer alıyor olsa gerek kimse bu sözün gerçek anlamını, anlamsızlığını düşünmüyor.

Sanki herkes kendisi ile aynı insanla arkadaşlık yapıyormuş gibi, herkes birbirinin aynısıymış gibi, herkesin aynı olduğu birileri varmış- olabiliyormuş- gibi, herkes kendisi ile aynı kişiyle arkadaş olmak zorundaymış gibi….İnsanın kendisinin, kendisine özel olduğu hiç düşünülmüyormuş gibi…

Yaşamın tüm paylaşımlarında birbirini tamamlayan, tamamlamak durumunda olan insanlar el ele, beyin beyine yaşarken kendimiz ile aynı olanı aramanın bile anlamsızlığını söylemek yanlış olmaz sanırım. “Ne güzel kendimle aynı bir insan buldum. Artık arkadaşım belli yani ben…” demek çocuk yaşlarda bile gülünçken, herkesin ağzında bu sözlerin dolaşmasının gülünçlüğünü takdirlerinize sunuyorum.

Paylaştıkça artan tüm dostluklardaki paylaşımın, ancak beyinlerdeki paylaşım olduğunu bilebilmek için, yaşama biraz daha derinlerden bakmak yeterlidir aslında. Görüntüyle ya da tek sözle doğrudan kabul görmeyen yaşama ilişkin tüm söylenenleri de anlamlandırarak. Ne dendiğini biraz daha düşünerek… Neden dendiğini düşünmeye gerek var mı? Bence yok. “İyi arkadaşın olsun ki adın çıkmasın kötüye “ Gerçekten komik…

Ortak akıl bu kadar gündemdeyken “bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim” cümlesinin ortak akıldan öte tek akıl üzerine kurgulandığını görememek ayrı bir yazı, anlatım konusu. Yine de inatla kullanılıyor, söyleniyor, isteniyor olması da ayrı bir düşünce konusu, anlatımla birlikte. Dili düşünerek kullanmaya çalışanlara göre, dili bilerek yazmaya çalışanlara göre de anlaşılmazlık….

Günümüz insanının kendi aklının yetersizleştiği, karmaşık tüm ilişkilerde kendini var etmeye çalışanlar için ortak akıl ya da beyin beyine düşünmenin önemi yadsınamaz. Dostlukta da, arkadaşlıkta da, evlilikte de, iş arkadaşlığında da…Tüm ilişkilerde farklılıklarla sorun çözebilmek, yaşama farklı gözlerle bakabilmek, yaşamı düşünemediğimiz açılardan da yakalayabilmek olmazsa olmazdır.

Arkadaşlıkları pekiştiren, sürdüren, var eden farklılıklardır, aynılık değil. Aynılık diye bir şeyin var olmadığını bilenlere tabii….

Dostça, arkadaşça kalın
Reyhan Gazel

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...