13 Aralık 2007 Perşembe

İyi Günde Kötü Günde





İYİ GÜNDE KÖTÜ GÜNDE


İyi günde, kötü günde, hastalıkta ve sağlıkta, ölüm sizi ayırana kadar …..ile birlikte yaşamayı kabul ediyor musunuz? “ Evet” Siz “ Evet”. Belediye başkanımızın bana verdiği yetki ile sizleri karı-koca ilan ediyorum. Mutlu son…Özür dilerim son değil başlangıç demem gerekiyordu. Neyin başlangıcı?

Mutlu son ya da başlangıçtan 1 ay sonra…

“Sen benim annemle nasıl böyle konuşursun?… “
“Annemler geldiklerinde neden eve erken gelmedin?
“ Kardeşim o benim, ister gelir ister gelmez bize.”
“Arkadaşların mı önemli ben mi? “
“ Beni artık sevmiyorsun”
“ Karışma benim yaşamıma”………………………
………………………………………

Başladı artık Allah ne verdiyse konuşulur durulur. Sonuç alınmadan, kırgınlıkla, kopmalarla, hiçbir şey değişmeden, değişemeyecekken… Bence de değişmemesi gerekirken…

Her insanın kendi değerlerini bu kadar söyleme alırken, evlilikte bu değerlerden vazgeçilmesini istemem kendi içimde ciddi çelişki olur. Her insanın geçmişinden getirdiği, kendine ait olanları evlilik süresince de yaşamak istemesinden daha anlamlı bir istek olabilir mi? “Kendim gibi olmak istiyorum, karışma bana” söylemi beyinlerde olmadığında yüreklerde de olmaz tezini bildiğimden rahatım…

İnsanların evlilikte de birbirlerinin yaşam tarzına müdahale etmek için bu kadar yaşamı cehenneme çevirmelerini anlayamam. Anlayamadım da. Kendimde yaşadığımdan değil anlayamamam, çevremde hep gördüğümden…Kendimde böyle bir şeyin yaşanmasına izin vermediğimden, çevremde de olmamasını isterim. Yaşamı kısa ama anlamlı düşündüğümden…

Ortak bir çabanın sonucu olarak var olan birlikteliklerin, yine ortak bir çabayla bu dünyada cehennemi yaşatmasıdır kızgınlığımın nedeni. Çocuklar… Çocukların yanında üstelik. Günahsızların, sevgiye muhtaç duyanların yanında. Çünkü yaşama müdahalenin sevgisizliği getirdiğini yine çevremde de yaşadığımdan…Sevgisiz ortamların insan yetiştirmede olumsuzlukları da getirdiğini bildiğimden…Olumsuzlukların sadece evlerin içinde durmayıp, yaşama da yerleştiğini gördüğümden…Yazık olur çok yazık tüm topluma.

İyi günde kötü günde deriz hepimiz ama iyi gün neyse de kötü günde kaçmayı tercih ederiz. Kaçmayanları da görmeden. Yaşantının beraberliklerden sonra şekil değiştirmesi gerektiğini hiç düşünmeden. İlişkinin değişmesini, değişen şartlara uyumlu olmasını sadece istemenin yetmeyeceğini bilemeden… Değişir, insanlar değişir, yaşantılar değişir, insan kendisini değiştirir, kimse yerinde durmaz, dünya durmadıkça… Evlilikte eşler farklı hızlarda değişir, doğaldır. Şaşırmamak gerekir. Şaşılacak şey aslında iyi günü kötü yapmak, kötü günde iyi olanı itmektir. Değişimi itmektir, evliliği bitirmektir. Çocukları ya çocuklarımızı…

İyi günlerinizin hiç bitmemesi dileğimle…
Reyhan Gazel

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...