17 Eylül 2008 Çarşamba

Sosyal Restorasyon Ne Durumda?







Aylar önceki bir yazımda Başbakan R. Tayyip Erdoğan’ın sosyal restorasyona start verdiğini anlatmıştım. Başbakan Erdoğan’ın, yeniden doğuşu anlatan ‘sosyal restorasyonla’, krizlerin altında ezilmeye çalışılan Türkiye’ nin de artık sosyal restorasyon döneminden geçmesi gerektiğini anlattığının da altını çizerek…

Aradan geçen aylar boyu hiç aklımdan çıkmayan sosyal restorasyonun gerekliliği ve haklılığı konusunu tekrar gündeme getirmenin yararlı olacağını düşünüyorum. Başbakan Erdoğan’ın da aynı yöne baktığını anlayarak…

AK Parti’ye açılan kapatma davasıyla, sadece sosyal restorasyonun değil, önemli bir çok konunun beklediğini bugün üzülerek görüyorum. Ama, yeniden gündeme geleceğine dair umutları da taşıyarak…

Çünkü, Türkiye’de, ‘farklı insanların” sorunsuzca bir arada yaşayabilmesi, buhranlı günlerde daha önemlidir. Her şeyden önce, dünya üzerindeki bazı güç odaklarının Ülkemizin üzerindeki etkilerini azaltabilmek için, her türlü oluşumları, ülke içindeki farklılıkları, birbirine düşman etmekten geri durmayacaklara inat, sosyal restorasyon daha net olarak gündemimize girmelidir.

Sosyal farklılıkların tümüne, fırsat eşitliğini gerçekleştirmeye yönelik atılacak adımların her birisi tahminimizden çok daha önemlidir. Bugün Başbakan Erdoğan’ın çok önceden startını verdiği sosyal restorasyon sürecini eleştirenler, sosyal restorasyon sürecinin başlamasına geciktirenler, birlik beraberlik içinde yaşayan bir Türkiye özlemini duymayanlardır. Neden böyle bir özlemin duyulmadığını ise anlamakta zorluk çekiyorum.

Yıllardır bireysel ya da başka nedenlerle ülkemizin fırsatlarından yararlanamamış insanların çığlıklarını duyup, bu çığlıklarla mücadele edebilme gücünü kendinde görenlerin eleştirilmekten çok alkışlanması ve desteklenmesi gerekir diye düşünüyorum.

İnatla tekrar söylüyorum, Türkiye için sosyal restorasyon süreci tüm hızıyla devam etmelidir. Farklılıkların tümünü zenginlik olarak görerek, bir arada tutacak olan herkesin bu zorlu yolda elini taşın altına koyabilmesi çok önemlidir. Çünkü, bu süreçte herkese önemli görevler düşmektedir. Özellikle de bu süreci başlatan Başbakan Erdoğan’a…

Toplumumuzu bir arada tutarak, daha güçlü bir ülke olmamızın yolunu açan herkese kolaylıklar diliyorum.

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...