20 Eylül 2008 Cumartesi

BAŞBAKANIMIZI DUYDUNUZ MU?







BÜYÜK YAŞAM MÜCADELEMİZDE YANIMIZDA OLANLARI UNUTMAMIZ MÜMKÜN MÜ?

SÖZ BAŞBAKANIMIZDA...


Başbakan Erdoğan, ’’Eğitim, özürlülerimize toplumdaki diğer bireyler karşısında fırsat eşitliği sağlanabilmesinin en önemli aracı’’ dedi.

ERDOĞAN: EĞİTİM, ÖZÜRLÜLERİMİZE EŞİTLİK İÇİN ÖNEMLİ

Başbakan Erdoğan, Beyazay Derneği’nin özürlü öğrenciler için düzenlediği iftar yemeğine katıldı.

Erdoğan, burada yaptığı konuşmada, bugüne kadar toplumun ve toplum içindeki bireylerin önünü açabilmek için pek çok çalışma gerçekleştirdiklerini, bu çerçevede en çok önem verdikleri kesimlerin başında özürlülerin geldiğini anlattı.

Başbakan Erdoğan, 1994 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesinde Özürlüler Koordinasyon Merkezi’ni ilk defa kendilerinin kurduğunu belirterek, özürlüleri toplum dışında bırakan anlayışla mücadele ettiklerini, onları iş hayatından eğitime, sanata kadar her alanda hayatın içine katacak politikalar ürettiklerini dile getirdi.

Özürlüler konusunda Türkiye’de bir çığır açtıklarını ifade eden Erdoğan, aynı zamanda özürlülere küresel bir vizyon kazandırmayı hedeflediklerini ve BM Özürlü Hakları Sözleşmesi’ni imzalayarak, bu alanda en önemli açılımı kendi hükümetlerinin sağladığını anlattı.

’’Özürlü olmak eğitimsizliğin mazereti olamaz’’ ilkesiyle, devlet olarak özürlü eğitimini geliştirmek için kolları sıvadıklarını dile getiren Erdoğan, 2005 yılında çıkardıkları Özürlüler Kanunu’na, ’’özürlülerin eğitim almasının hiçbir gerekçeyle engellenemeyeceği’’ hükmünü koyduklarını dile getirdi.

Erdoğan, 2002 yılında özel eğitim hizmetlerinden yararlanan özürlü öğrenci sayısı 22 bin iken, bugün 102 bine çıktığını, rehabilitasyon merkezlerinden yararlanan özürlü öğrenci sayısının da 14 binden 194 bine ulaştığını söyledi.

Yüksek öğrenime giden özürlü öğrencilere de burs ve yurt konusunda öncelik verildiğini anlatan Erdoğan, özürlü çocuğunun eğitimini bulunduğu şehirde yapamayan anne-babaya, gerekli imkanlara sahip yerlere tayin isteme hakkı tanıdıklarını söyledi.

Erdoğan, Türkiye’nin neresinde olursa olsun özürlü çocukların eğitimi konusunda hiçbir mazeret, hiçbir engel bırakmamaya çaba gösterdiklerini ifade etti.

Gelecek yıllarda bu çalışmaların daha da yoğunlaşacağını belirten Erdoğan, ailelerin de desteğiyle eğitimden geçmeyen hiçbir özürlü çocuğun kalmayacağını aktardı.

Özürlü çocuğu olan ailelere de seslenen Erdoğan, ’’Çocuklarınızı okula gönderin. Devlet, size servisinden okul ücretlerine kadar her konuda destek veriyor. Çocuğunu eğitim kurumlarına göndermeyen ailelerin büyük bir vebal altında bulunduklarına inanıyorum’’ diye konuştu.

Bakımı evde yapılması gereken özürlüler için de maddi desteğin verildiğini dile getiren Erdoğan, bunu bilmeyen aileler olduğunu, özürlü çocuğuna bakan her aileye her ay 430 YTL’lik yardımda bulunduklarını söyledi.

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...