8 Mart 2008 Cumartesi

Şok...Şok ama Haber Değil !





Bugünlerde gökyüzü yeryüzüne daha yakın duruyor. Bu durumun açıklamasını bilimsel olarak net yapamasam da biliyorum; gökyüzünün yeryüzüne yakınlaşması iyi değildir. Ortam elektrik doludur, yeryüzü sıkıntılıdır. Yeryüzünün sıkıntısı aklı yerinde olan, yüreği yerinde olan, aklı yerinde olmayan, yüreği yerinde olmayan… herkesi etkiler. Elektrik doğal ortamda gelip yüreklerin içine yerleşir. İstenmese de.

Yüreklere istenmeden gelen davetsiz misafir, sarsar, sıkar, boğar, daraltır…Dengeler şaşar…Kızgınlıklar artar, kavgalar çoğalır, gerginlik her yanı sarar. Yeryüzüne “git yerine geri” demenizin de işe yaramadığı açıktır. Doğaya aciz olanların hükmü geçmediğinden…

Yeryüzünün neden gökyüzü ile yakınlaşma ihtiyacı duyduğunu en azından benim bilmem mümkün değil. Bilseydim emin olun onu da yazardım. Bilenlere de pek rastlamadım dersem yeridir. Tüm gün bilmesi gerekenlere sorup cevap alamadığım için rahatım. Cevap vermeye çalışanları da yürekten dinlemediğim için vakit de kaybetmedim.

Gökyüzü yeryüzüne yakınlaşırken, yeryüzündekilerin hali perişan. Durduk yere hem de. Her şey olması gerektiği yerde dursa ya. Kontrolden çıkan doğanın büyük oyunu belki de tüm yeryüzüne. Arada bir kendimize gelebilmemiz için de önemli. Sonumuz hayrolsun.

Bir anda sıcaklıkların artması hayra alamet görünmez. Hemen altında bir sıkıntı düşünülür. Hava ne yapsın, birkaç hafta önce herkes sıcak hava istiyordu. Doğayı da şaşırttık. Belki de doğayı kendine getirdik. “buradayım unutmayın” der gibi arada bir kafasını uzatmasını hoş karşılamak ve yaşamımıza bakmak gerekir böyle durumlarda. Elektrik çokluğuna rağmen. Bu pahalılıkta bir de ortamdaki elektriği yaşam için kullanılır hale getirebilsek ne güzel olurdu.

Yeryüzünü gökyüzüne yakıştıramadığımızdan mıdır, bilmiyorum ya da birbirlerine yakışmadığından mı onu da bilemiyorum ama bildiğim bu durumun tehlikeli bir yol olduğudur. Yeryüzündeki aciz tüm insanlar için. Doğaya boyun eğmek zorunda olan tüm insanlar için…

Havalar nasıl olsun? Sıcak mı olsun, sisli mi, en sertinden soğuk mu, yağmura ne dersiniz? Havalar nasıl olursa olsun, elektriğiniz olmasın… Olursa da baş edebilecek gücünüz olsun.

Dünyanın tüm insanları mutlu olsun, rahat olsun, “kendinde” olsun, yürekleri sağlam olsun… Daha ne deyim?

Reyhan Gazel

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...