4 Mart 2008 Salı

Evrenin Merkezinden Bildiriyorum





Her insanın küçük evreninde yaşamaya çalıştığını, kendince, kendi bildiği gibi, istediği gibi yaşama katıldığını bilmeyen yoktur. Ne kadar insan varsa o kadar küçük evren olduğunu da. Buraya kadar sorun da yok zaten. Sorun; söylenenlerin kabulünün yüreklerde olmamasında…

Yürekler; başka küçük evrenlerin, kendi evrenlerinin sınırlarında yaşamak istemelerini, yine bir küçük evren etrafında düşünmüyor mu? Bu küçük evren, düşünen, düşündüğü düşünülen yürek olmuyor mu?

Yüreklerin bütünlüğünden kurulu evren, tüm evrenlerin toplamıysa, tek bir küçük evrenin tüm küçük evrenleri, kendi küçük evreniyle değerlendirmesi de ne ola ki! Anlayan beri gelsin…

Her küçük evren kendi bildikleriyle, istedikleriyle yaşamaya, var olmaya çalışırken, başka küçük evrenin değerlendirme kapsamında “küçük” düşünülmesini ise hiç anlayamam. Zaten her yüreğin, küçük evreninde yaşadığını bildiğimden rahatça söylüyorum.

“Dünyanın merkezi neresidir?“ Sorusunun anlamsızlığı yüreğimi kaplamışken benim küçük evrenim başka küçük evrenlerin merkezi olabilir mi? Olamaz elbette. Olmamalı da. Olduğu düşünülmemeli aynı zamanda. Olabileceği de. Ama yaşama yaşamın içinden bakınca, küçük evrenlerin birbirleriyle, “en büyük evren benimki” sıkıntılarını çokça görüyoruz.

“En büyük evren, en kapsamlı evren, en iyi evren… benimki” Söylemleri sözlerle olmasa da yüreklerle kendisini bulduğundan, yaşama daha sıkı katılabilmenin anlamsızlığı yüreklileri kuşatmaz mı? Bu anlamsız durumun sıkıntısı tüm yürekleri sarmaz mı?

“Benim küçük evrenimdeki değerlerim senin de değerlerin olsun” Oldu daha başka ne istersiniz? “Siz isteyin biz küçük evrenlerimizi size entegre edelim de rahat edelim, mutlu mutlu…” Başka istediğiniz varsa onu da söyleyin!

Bir insan tektir, en büyük nimettir…Nimetlerin en kutsalıdır; bilene…Düşünebilene…Anlayabilene… Ötesi düşünülememeli. Herkes kendi küçük evrenin kralı, kraliçesi, prensi, prensesi…Başkalarının evrenlerine saygılı…Küçük evreninde mutlu, huzurlu, bırakın öyle kalsın, ne olur ki!

Reyhan’ın küçük evreninden herkese selamlar olsun, her küçük evrene ayrı ayrı…

Reyhan Gazel

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...