13 Mart 2008 Perşembe

% 12. 29 Yürek















Bazen düşündüklerimizi rakamların keskin bakışına bıraktığımızda, daha rahat, net, keskin anlatabiliriz. Ancak, rakamların keskin, net anlatımının yanında soğuk anlatımı da gerçektir. Bu nedenle rakamla kestirmeden anlattığımızı yazıya dökebilmek önemlidir. % 12.29’un soğukluğu bir tarafa yanına “yürek” eklediğimizde daha içerikli ve derinlerden bir anlatımı başlattığı rahatlıkla görülebilir.

Bu kadar soğuk anlatım yeter. Sitemize daha uygun bir anlatıma geçmemiz farz oldu.

% 12.29 yürek için herkes sözde bir şeyler anlatırken, gerçekte neler yaşandığı hakkında fikir sahibi olmaktan kaçınırken, yürekler ne kadar yerindedir sizce? % 12.29 ‘un yüreği, geriye kalanların tümünün yüreği…

Bazen düşünürüm “ % 12.29 sadece kendi kaderini mi yaşıyor? “ diye. Bunun başka bir soru şekli ise “ %12. 29 sadece kendisini mi düşünerek yaşıyor? “… % 12.29 bir şekilde yaşamaya çalışırken, geriye kalan tüm yüreklerin kaderini de yaşayabilir mi? Bunu yapabilir mi? Gücü yeter mi?

Eğitim, bakım ve tüm sosyal gereklerden bir şekilde uzak tutulan % 12. 29 yürek, yürekten engelli olmadığına göre, geriye kalanlara ne kadar insancıl yaklaşabilir? Yaşamın devamına ne kadar yürekten katılabilir? İstenmeyen bir yürek, % 12. 29 ‘un içinde olsun olmasın ne kadar, nasıl huzurlu olabilir? İnsan olmuş olur mu? Sorularım ağır ve sıkıcı geldiyse, çekinmeden yazının devamını kapatabilirsiniz. Zorla başka yüreklere girmenizi isteyecek değilim. Kapatmayanlar için devamı geride…

Yüreklerin engeli olamayacağını, olmadığını defalarca anlattık. Engel bedende, zihinde, dilde, gözde…Yürek engeli diye bir şey duydunuz mu? Ben 35 yıldır duymadım. Duyanı da görmedim, sanmıyorum da. İstenmemenin yürek engelini beraberinde getirdiğini söylemek de doğru olmaz. Yürek engel tanımaz…Tanıyamaz, tanımamalı. Ama yürek engellenir, horlanır, dışlanır, yok sayılır… Tüm yaşama ve Yaratana inat. En büyük nimet rahatça yok sayılır. Tüm inançlara rağmen…

İstenmeyen, dışarıda bırakılan % 12. 29 nereye gidebilir? Yaşamdan ötesi var mı? Varsa söyleyin de gidelim. Yanımızda birkaç sevenimizle birlikte. Başka dünyada bizimle karşılaşınca ne yapacaksınız? Daha ötesi var mı?

% 12. 29’un yürekleri yok sayılırken, bu yürekler için çabalayanların yürekleri ne durumda sizce? Sürekli çabalamak nasıldır, bilir misiniz?

Engellilerin yürek taşıdığını göremeyenlere sözüm….Görmek istemeyenlere sitemim…Görüp de konuşmayanlara kızgınlığım…Siz de bu vebalin altında kalacaksınız. Bir gün bakıma muhtaç durumda olursanız % 12. 29 yanınızda olacak, bildiği için, yaşadığı için…Yüreklerin var olabilmesi için…Solmaması için…

Yaşamın güzelliklerini paylaşmak varken, farklılıkların yok sayılmasının yaşamda yerini bulamadım. Çok aradım ama bulamadım. Bulanlara da kapım kapalı. Çünkü bulduklarını düşündükleri sadece bir görüntüdür. Bunu iyi bilirim. Görüntüdeki paylaşımları % 12. 29 hep gördü, yaşadı. Ama görüntünün ötesini görmesini istemek hep yordu. Ama yılmak bile böyle anlarda yeterince ağır gelir % 12. 29’a.

Yaratılan her insan yürektir. Gerçek bir yürek. Yeter ki var olsun, varlığı görülsün.

Reyhan Gazel

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...