28 Temmuz 2008 Pazartesi

Gazel'den 'Yürek'lere Seslenen Bir Kitap




















ANKARA- Reyhan Gazel'in, yaşamı ve sevgiyi sıcacık bir ''yürek''le anlattığı ''Yürek Felsefesi'' kitabı okuyucularıyla buluştu.

Gazelin, Gün Yayınları'ndan çıkan kitabında, ''yürek'' kavramıyla ilgili denemeler yer alıyor.

Kitabına, ''Benim yüreğim, küçücük bir kuşun kanatlarında uçup dağlara, tepelere, evlere hatta evlerin içine ulaştığı gün gözlerimi kapatabilirim. Kuşlar kadar özgür, dağlar kadar dimdik, ırmaklar kadar değişken, denizler kadar derin...'' sözleriyle başlayan Gazel, bununla, yüreğinin tüm yaşama ve insanlara ulaşmasını kastettiğini belirtiyor.

Gazel, kitabında ''Yaşamda görülecek o kadar ayrıntı var ki aslında. Derdim bunu anlatabilmek. Göklerde bizlere fark ettirmeden kendince uçan bir yalnız kuş bile o kadar anlamlı ki; görebilene... Yaşamı görebilene, anlayabilene...'' diyor.

Kitabında, sadece gördükleriyle yaşayanın, yani ''yaşamı yaşayamamanın'' eğitim sorunu olduğunu belirten Gazel, görüntünün ötesine geçebilmek için insanı öğrenmek gerektiğine işaret ediyor.

''İnsanın en mutlu olduğu anın, yüreklice ortaya çıktığı an olduğunu bilememek zor olsa gerek'' diyen Gazel kitabında, insanın hayata dair mutlulukları, mutsuzlukları, ölümü, güncel konulara dair düşüncelerini ''yürek'' etrafında dile getiriyor.

Kitabının ön sözünde de ''yürek gibi derinlikli bir konuda yazabilmek için, yaşamı olgun bir bakışla, ön yargılardan arınmış bir yürekle kavramak gerektiğini'' vurgulayan Gazel, duygularını şu cümlelerle ifade ediyor:

''(Yaşam herkese gülsün) ilkesiyle yaşamaya çalışırken 'yürek' etrafında dolanmak, dolandığım her an 'yürek'in derinlerine inmeye çalışmak, bunun için çabalamak zor olmadı. Düşündükçe derinleşen bir kavramın içinde dolaşırken, yaşamdan kopmamak için, arada bir yüreğimi yeryüzüne çıkarttım. 'Yürek'e ulaşabilmek için yaşamın oldukça içinden seçtiğim her ilmek, derinleşen bir kavramın yaşamdaki yansımasını anlattı. Böylece yaşama 'yürek'lice bakışın sırrı da ortaya çıkmış oldu.''

1973 Ankara doğumlu Reyhan Gazel, felsefe eğitimi aldı ve eğitim yönetimi alanında yüksek lisansını tamamladı. 1991 yılında Tercüman gazetesinde muhabir olarak iş yaşamına başlayan Gazel, çeşitli gazete ve dergilerde muhabir ve köşe yazarlığı yaptı.

Aynı zamanda felsefe öğretmeni olarak görev alan, 1998 yılında felsefe grubu ders kitabı ile yayın dünyasına adım atan Gazel, halen engellilerle ilgili birçok sivil toplum kuruluşunda aktif olarak çalışıyor.

(AA)

     ANLAMAYANLARA NOTLAR   Biliyorum. Kimsenin kimseyi duymayı beceremediğini biliyorum. Niye, bilmiyorum. Bilmek bile istemediğimden...